Przejdź do treści

OŚRODEK REHABILITACJI DZIECI

ul. Lwowska 132, 35-301 Rzeszów woj. podkarpackie

REJESTRACJA: Poniedziałek – Piątek 8:00-16.00
Telefon:            17 875 12 51

Jesteśmy interdyscyplinarnym Zespołem ekspertów w zakresie rehabilitacji oraz fizjoterapii pediatrycznej, integracji sensorycznej, pedagogiki, neurologopedii, psychologii.

Od 20 lat staramy się zrozumieć „świat dziecka” oraz skutecznie pomagać w pokonywaniu trudności rozwojowych niemowląt i starszych dzieci.

Pracujemy w oparciu o obszerne doświadczenie praktyczne i naukowe. Nieprzerwanie szkolimy się, uczestniczymy w konferencjach, współpracujemy z najlepszymi specjalistami. Dzielimy się także nasza wiedzą i doświadczeniem prowadząc szkolenia i konferencje.

Planujemy starannie proces terapii naszych pacjentów.

Integrujemy różne metody rehabilitacji, aby jak najlepiej dotrzeć do dziecka oraz najskuteczniej, jak potrafimy wspomagać jego drogę do optymalnego rozwoju.

Szukamy jak najlepszych rozwiązań opartych na pracy zespołu, aby proces terapii był skuteczny, efektywny a jednocześnie pozostawiał dobre wspomnienia i wrażenia.

Motywujemy dzieci poprzez różnorodność form pracy, bazujemy na wrodzonej ciekawości oraz potrzebie ruchu.

Nasze sale terapii są bogato wyposażone z dużą przestrzenią do kreatywnego ruchu.

Rehabilitacja Dzieci i Niemowląt w ramach NFZ oraz prywatnie.

W ramach NFZ prowadzimy rehabilitację niemowląt oraz dzieci niepełnosprawnych bądź zagrożonym niepełnosprawnością, w szczególności cierpiących na:

  •  wrodzone wady rozwojowe układu nerwowego (mózgu, rdzenia kręgowego, inne wady układu nerwowego),
  • wrodzone wady rozwojowe i zniekształcenia układu mięśniowo-szkieletowego,
  • zaburzenia rozwojowe wynikające z powikłań okresu noworodkowego: zaburzenia napięcia mięśniowego, urazy okołoporodowe, brak oczekiwanego rozwoju fizjologicznego, opóźnienie rozwoju psychoruchowego oraz mózgowe porażenie dziecięce,
  • choroby układu nerwowego przebiegające z zaburzeniem rozwoju ruchowego: stany po przebytych chorobach zapalnych układu nerwowego, choroby zwyrodnieniowe układu nerwowego, rdzeniowy zanik mięśni, choroby demielinizacyjne, polineuropatie, choroby nerwów obwodowych i splotów nerwowych, pierwotne choroby mięśni,
  • zaburzenia chodu i poruszania się, koordynacji ruchów, ruchy mimowolne, zaburzenia integracji sensorycznej.

Zakres terapii które oferujemy:

Polega na bardzo wnikliwej analizie rozwoju psychoruchowego dziecka oraz ocenie spontanicznej aktywności dziecka.

Celem terapii niemowląt metodą NDT Bobath jest wspieranie i stymulowanie rozwoju poprzez eliminowanie niewłaściwych odruchów a także stymulację prawidłowego napięcia mięśniowego. Terapia jest przy tym przyjazna i bezpieczna dla dziecka, jej zakres i rodzaj technik zmienia się wraz z pojawieniem się kolejnych umiejętności psychoruchowych dziecka.

Duża wiedza oraz doświadczenie powoduje, że nasza terapia jest skuteczna i kompleksowa. Rodzice mogą liczyć na spokój, podążanie za potrzebami dziecka oraz instruktaż w zakresie karmienia dziecka, noszenia, ubierania, zabawy, samodzielnej pracy z dzieckiem w domu.

Wskazania do terapii:

    • obniżone lub wzmożone napięcie mięśniowe,
    • asymetrię ułożeniową,
    • kręcz szyi,
    • uszkodzenie nerwów obwodowych,
    • opóźniony rozwój ruchowy,
    • zaburzenia Ośrodkowej Koordynacji Nerwowej, wady rozwojowe Ośrodkowego Układu Nerwowego,
    • wcześniactwo,
    • schorzenia neurologiczne (np. mózgowe porażenie dziecięce, przepuklina oponowo-rdzeniowa),
    • zespoły wad genetycznych,
    • schorzenia metaboliczne,
    • wady wrodzone,
    • i inne zaburzenia wieku rozwojowego.

Polega na przeprowadzeniu wywiadu z rodzicami, obserwacji dziecka podczas  spontanicznej i kierowanej zabawy, a także  w przypadku dzieci powyżej 4 roku życia  specjalistycznych testów.

Pełna diagnoza Oceny Dojrzałości Procesów Sensorycznych obejmuje od 4 spotkania.

1.Szczegółowy Wywiad z Rodzicem. Kwestionariusz Sensomotorycznego Rozwoju Dziecka – rodzice proszeni są o odpowiedź na wiele pytań związanych z funkcjonowaniem i rozwojem dziecka.

  1. Obserwacja Kliniczna– szereg zadań, o których wykonanie jest proszone dziecko, w celu wykluczenia lub potwierdzenia trudności z obszaru związanego z SI (np. reakcje równoważne, posturalne, koordynację, planowanie motoryczne i wiele innych)
  2. Obserwacja Swobodnej i Ukierunkowanej Zabawy –na podstawie obserwacji swobodnej zabawy doświadczony terapeuta wyciągnie szereg diagnostycznych wniosków dotyczących funkcjonowania dziecka.
  3. Przekazanie pisemnej diagnozy i jej omówienie–  na ostatnim spotkaniu otrzymujecie Państwo pisemną diagnozę wraz z zaleceniami terapeutycznymi oraz omówienie diagnoz.

Terapia prowadzona jest w Sali z profesjonalnym sprzętem, dla dziecka to świetnia zabawa.

Terapeuta dobiera aktywności oraz ukierunkowuje je w odpowiedniej kolejności, aby mózg nauczył się odpowiednich reakcji adaptacyjnych, czyli właściwych odpowiedzi na bodźce, które błędnie odczytywał.

Terapia odbywa się 1 lub 2 razy tygodniowo po 45-50 minut. Terapia trwa zwykle kilka miesięcy

Wskazania do terapii: autyzm, ADHD, mózgowe porażenie dziecięcie, wady wrodzone, przepuklina oponowo-rdzeniowa

W terapii stosujemy zintegrowane metody dostosowane indywidulanie do problemu: PNF, terapia manualna, terapia mięśniowo-powięziowa, ćwiczenia posturalne, kinesiotaping. W trakcie terapii  korygujemy istniejące zaburzenia statyki ciała, poprawiamy koordynację nerwowo- mięśniową, uczymy dziecko przyjmowania postawy skorygowanej, zwiększamy zakres ruchu. Stosowane ćwiczenia wplecione są w zabawę, przez co nie są dla dziecka uciążliwe, jednocześnie zapewniając fizjologiczną potrzebę ruchu. Pomagamy znaleźć odpowiednie, do występujących wady i możliwości dziecka rekreacyjne dyscypliny sportu, aktywności ruchowe, gry i zabawy.

Wskazania do rehabilitacji: Kolana koślawe, szpotawe, Płaskostopie, Stopa końsko-szpotawa, Odstające łopatki, Plecy płaskie, Asymetrie miednicy.

Objawami wskazującymi na występowanie skoliozy jest:

  1. ułożenie łopatki i ramienia na różnej wysokości,
  2. pojawienie się garba po jednej stronie klatki piersiowej
  3. nierównomierne wcięcie w talii.

Na pierwszej wizycie fizjoterapeuta przeprowadza testy dotyczące pracy funkcjonalnej poszczególnych grup mięśniowych, ocenia kąt skrzywienia, analizuje dotychczasową dokumentację medyczną, po czym wspólnie z małym pacjentem i jego rodzicami wyznacza cele ogólne i szczegółowe, które będą kluczowe w terapii. Dodatkowo wdraża się indywidualnie dopasowany program ćwiczeń do domu.

Za pomocą tej metody można wcześnie zdiagnozować i leczyć:

  • stopy płasko – koślawe,
  • stopy sierpowate (szpotawe),
  • stopy końskie,
  • stopy piętowe,
  • stopy końsko – szpotawe,
  • stan po opatrunkach gipsowych i operacjach.

Plastry kinesiotaping wspierają fizjoterapię wad postawy, ponieważ stymulują układ nerwowy w poszczególnych obszarach ciała. Nie są nasączone lekarstwami ani środkami chemicznymi, ich działanie opiera się tylko na reagowaniu na bodźce mechaniczne i oddziaływaniu na receptory bólu. Wodoodporne i przepuszczające powietrze plastry nie ograniczają zdolności ruchowych, przynoszą natomiast korzyści takie jak: redukcja bólu, rozluźnienie napiętych mięśni, poprawa funkcji grup mięśniowych nadmiernie rozciągniętych oraz zwiększenie zakresu ruchu.

Wskazania do terapii:

  ograniczenie i zaburzenie ruchomości żuchwy

  trudności o bólowym charakterze podczas żucia, gryzienia twardych pokarmów oraz ziewania; 

  patologiczne starcie zębów; 

  krwawienia dziąseł; 

  bolesność i kliknięcia w stawie skroniowo-żuchwowym;

  bóle mięśni; bóle za gałka oczna, silne łzawienie;

  problemy z połykaniem, częste zachłystywanie się; uczucie „guli” w gardle; 

  bóle zdrowych zębów.

 napięciowe bóle głowy, poprzez prace na tkankach miękkich, powięzi;

 zawroty głowy;

 omdlenia;

 szumy uszne;

 zgrzytanie i zaciskanie zębów.

Wskazania do diagnozy i terapii neurologopedycznej:

– dziecko problemy z jedzeniem, odmawia przyjmowania pokarmów, nie przybiera na wadze, nie toleruje określonych konsystencji.

– dziecko nie mówi, a już powinno, nie kontaktuje się z Tobą, nie reaguje na swoje imię, nie pokazuje paluszkiem, nie wykazuje zainteresowania Twoją osobą.

– dziecko jest z grupy ryzyka, tzn. Twoja ciąża nie przebiegała prawidłowo, dziecko jest wcześniakiem, było karmione sondą lub spędziło dużo czasu w inkubatorze.

– dziecko ma podejrzenie zaburzeń ze spektrum autyzmu, afazję czy zespół Aspergera

– zaburzenia neurologiczne, wady genetyczne i gdy zostały one już stwierdzone.

Terapia Ręki ma na celu usprawnianie tzw. małej motoryki, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców, jak również dostarczania wrażeń dotykowych i poznawania dzięki nim różnych kształtów, struktur materiałów oraz nabywanie umiejętności ich rozróżniania. Przede wszystkim służy jednak do osiągnięcia samodzielności w podstawowych czynnościach życia codziennego.
Wskazania do terapii:

  • dzieci mających wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej,
  • dzieci niechętnie podejmujących czynności manualne (malowanie, lepienie z plasteliny, układanie drobnych przedmiotów),
  • dzieci mających problem z nauką czynności samoobsługi codziennej (ubieranie, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików itp),
  • dzieci mających problem z koordynacją obu rąk podczas czynności manipulacyjnych,
  • dzieci wykonujących czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i niedbale,
  • dzieci nie lubiących dotykać nowych i różnorodnych faktur.

Terapia psychologiczna dzieci

Oferujemy pomoc i terapię dla dzieci i młodzieży:

  • z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Zespół Aspergera, autyzm, Całościowe Zaburzenia Rozwoju) oraz inne zaburzenia rozwojowe (opóźniony rozwój psychomotoryczny, zespoły genetyczne itd.);
  • przejawiających trudności z radzeniem sobie z emocjami, przeżywających sytuacje kryzysowe;
  • przeżywających trudne sytuacje w szkole, mających trudności w kontakcie z rówieśnikami
  • przejawiających symptomy zaburzeń lękowych, depresji, chwiejności emocjonalnej.

Zajęcia prowadzone są metodami dostosowanymi do potrzeb dziecka i sytuacji. Zazwyczaj mają charakter zabawy.

 Oferujemy pomoc i terapię dla dzieci i młodzieży:

  • z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (Zespół Aspergera, autyzm, Całościowe Zaburzenia Rozwoju) oraz inne zaburzenia rozwojowe (opóźniony rozwój psychomotoryczny, zespoły genetyczne itd.);
  • przejawiających trudności z radzeniem sobie z emocjami, przeżywających sytuacje kryzysowe;
  • przeżywających trudne sytuacje w szkole, mających trudności w kontakcie z rówieśnikami
  • przejawiających symptomy zaburzeń lękowych, depresji, chwiejności emocjonalnej.

Zajęcia prowadzone są metodami dostosowanymi do potrzeb dziecka i sytuacji. Zazwyczaj mają charakter zabawy.

Zespół:

Lekarze:

dr n. o zdr. Olga Wolińska – lekarz specjalista rehabilitacji medycznej. Adiunkt w Katedrze Pediatrii Kolegium Nauk Medycznych UR. Planuje kompleksową rehabilitację dzieci i dorosłych ze szczególnym ukierunkowaniem na współprace interdyscyplinarną, dzięki której proces rehabilitacji jest kompleksowy oraz skuteczny. Specjalizuje się szczególnie w rehabilitacji i leczeniu mózgowego porażenia dziecięcego.
lek. med. Małgorzata Kliszcz – lekarz specjalista neurologii dziecięcej.
lek. med. Sylwia Buergwa-Czuma – lekarz specjalista rehabilitacji medyczne

Fizjoterapeuci:

dr Dorota Ciupińska – fizjoterapeutka. Studia oraz Doktorat ukończyła na Wydziale Rehabilitacji AWF Kraków.  Koordynator Ośrodka. Inicjatorka i koordynator kilkudziesięciu programów opieki i terapii na rzecz dzieci niepełnosprawnych a także projektów terapeutycznych dotyczących profilaktyki zdrowia, wdrożenia form terapii z nurtu poznawczo-behawioralnego, psychomotoryki, Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne.

dr Łukasz Przygoda  – fizjoterapeuta pediatryczny, certyfikowany terapeuta metody NDT-Bobath oraz Integracji Sensorycznej,  od 22 lat specjalizuje się w terapii niemowląt. Ukończył studia na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej AWF Kraków. Doktor nauk fizjoterapii, adiunkt w Pracowni Fizjoterapii w chorobach narządu ruchu i pediatrii Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Uczestnik i prelegent na konferencjach dla fizjoterapeutów i lekarzy, prowadził liczne kursy dla fizjoterapeutów, pedagogów, neurologopedów. 

dr Ewa Szeliga – fizjoterapeutka specjalizująca się w terapii niemowląt oraz fizjoterapii stomatologicznej, posiada 15 letnie doświadczenie  zawodowe. Doktor nauk o zdrowiu, adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Uczestniczyła w licznych kursach, stażach, warsztatach i konferencjach z zakresu fizjoterapii pediatrycznej.

dr Agnieszka Brzozowska-Magoń – studia ukończyła na Wydziale Rehabilitacji Ruchowej AWF Kraków. Fizjoteraputka specjalizująca się w Diagnozie i Terapii Integracji Sensorycznej, fizjoterapii neurologicznej, posiada 20 letnie doświadczenie  zawodowe. Certyfikowana terapeutka Terapii Integracji Sensorycznej. Doktor nauk o zdrowiu, adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Uczestniczka licznych konferencji oraz warsztatów i staży. 

dr Joanna Majewska– absolwentka Fizjoterapii (Uniwersytet Rzeszowski) i  Podyplomowych Studiów Logopedycznych (Uniwersytet Rzeszowski) oraz doktor nauk o zdrowiu (Uniwersytet Medyczny w Poznaniu). Certyfikowana terapeutka Integracji Sensorycznej. Adiunkt w Katedrze Fizjoterapii Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego. Od początku kariery zawodowej szczególną satysfakcję czerpie z pracy z dziećmi Uczestniczyła w licznych kursach, stażach, warsztatach i konferencjach z zakresu fizjoterapii ortopedycznej, terapii Integracji sensorycznej, terapii wad postawy, terapii manualnej i logopedii.

mgr Agata Szmyd –fizjoterapeutka pediatryczna, absolwentka fizjoterapii oraz biologii Uniwersytetu Rzeszowskiego oraz studiów podyplomowych  z zakresu Neurorozwojowej terapii dzieci z dysfunkcjami układu nerwowego,  posiada 14 letnie doświadczenie zawodowe. 

mgr Elżbieta Kawalec – absolwentka fizjoterapii AWF w Krakowie, od 2003 roku pracownik dydaktyczny kierunku fizjoterapia Uniwersytetu Rzeszowskiego.  Posiada 20 letnie doświadczenie zawodowe w pracy z dziećmi, w szczególności w zakresie korekcji wad postawy ciała oraz terapii bólu kręgosłupa.

dr Maciej Rachwał – fizjoterapeuta, absolwent kierunku fizjoterapia Uniwersytetu Rzeszowskiego.
Od 2013 roku asystent w Pracowni Diagnostyki Fizjoterapeutycznej Kolegium Nauk Medycznych Uniwersytetu Rzeszowskiego, pracownik dydaktyczny na kierunku fizjoterapia. Zawodowo oraz naukowo zajmuje się fizjoterapią pediatryczną, terapią zaburzeń i wad postawy, terapią zaburzeń okresu rozwojowego. Stale podnosi swoje kwalifikacje a terapię swoich pacjentów prowadzi w oparciu o najnowszą wiedzę z zakresu fizjoterapii.

mgr Bożena Opioła –fizjoterapeutka, oligofrenopedagog. Z empatią i zaangażowaniem pracuje z dziećmi niepełnoprawnymi od 20 lat.

mgr Anna Korczyńska

Pedagodzy:

mgr Magdalena Machno – pedagog. Z osobami niepełnosprawnymi oraz dziećmi ze spectrum autyzmu pracuje ponad 20 lat, zaangażowana w projekty na rzecz dzieci niepełnoprawnych w organizacjach pozarządowych. Absolwentka pedagogiki specjalnej osób niepełnosprawnych intelektualnie z terapią zajęciową Akademii Pedagogiki Specjalnej im Marii Grzegorzewskiej oraz studiów podyplomowych z zakresu Pedagogiki Opiekuńczo-Wychowawczej, Zintegrowanej edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz Diagnozy, terapii i edukacji dzieci ze spectrum autyzmu.

 mgr Iwona Byjoś – pedagog, ukończyła studia podyplomowe z zakresu oligofrenopedagogiki, terapii pedagogicznej oraz diagnozy, terapii i edukacji dzieci w spectrum autyzmu na Uniwersytecie Rzeszowskim. Certyfikowana terapeutka Integracji sensorycznej, terapii ręki oraz terapii taktylnej.

Neurologopedzi:

mgr Aleksandra Wojtak – neurologopeda, pedagog. Ukończyła pedagogikę opiekuńczą z terapią na Uniwersytecie Wrocławskim w 2013 r, następnie studia podyplomowe Logopedia Ogólna i Kliniczna na Uniwersytecie Wrocławskim, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną na Dolnośląskiej Szkole Wyższej we Wrocławiu, Neurologopedia na Uniwersytecie Rzeszowskim. Absolwentka Państwowa Szkoła Muzyczna I stopnia w klasie fortepianu

Psycholodzy:

mgr Julia Hajduk

mgr Katarzyna Stankiewicz

mgr Dominika Lorenc

Cennik

Konsultacja lekarza rehabilitacji medycznej 150 zł
Diagnoza neurorozwojowa niemowląt 130 zł/60 minut
Terapia NDT Bobath niemowląt 130 zł /45 minut
Fizjoterapia neurologiczna 130 zł/ 50 minut
Fizjoterapia pourazowa 130 zł/ 50 minut
Diagnoza wad postawy ciała 130 zł / 60 minut
Rehabilitacja wad postawy ciała 130 zł / 50 minut
Rehabilitacja skolioz Metodą FITS 130 zł / 50 minut
Trójpłaszczyznowa terapia manualna wad stóp 130 zł / 50 minut
Fizjoterapia stomatologiczna 130 zł / 50 minut
Diagnoza Integracji Sensorycznej 520 zł / 4 spotkania x 60 minut
Terapia Integracji Sensorycznej 130 zł / 60 minut
Diagnoza neurologopedyczna 130 zł/ 60 minut
Terapia neurologopedyczna 100 zł/ 50 minut
Terapia psychologiczna 100 zł / 50 minut
Terapia ręki 100 zł / 50 minut
Terapia pedagogiczna 100 zł / 50 minut
Zajęcia terapeutyczne dla dziecka z Zespołem Aspergera, Autyzmem 100 zł/ 50 minut
Zajęcia terapeutyczne dla dziecka nadpobudliwego 100 zł / 50 minut

OŚRODEK REHABILITACJI DZIECI

 

ul. Lwowska 132, 35-301 Rzeszów 

 
Godziny pracy Ośrodka:    8:00 – 19:00 
Rejestracja telefoniczna w godzinach 8:00 – 16:00 
tel: 17 875 12 51